32. Ankara Film Festivali Afiş Yarışması sonuçlandı – “Ankara kedisi sinema salonuna düştü”
32.ANKARA FİLM FESTİVALİ AFİŞ YARIŞMASI SONUÇLANDI
Dünya Kitle İletişimi Araştırma Vakfı’nın (Dünya KİV) Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın katkılarıyla düzenlediği Ankara Film Festivali’nin Afiş Tasarım Yarışması sonuçlandı. Jürinin değerlendirmeleri sonucu festivalin bu yılki afiş tasarımı Necdet Yılmaz’ın imzasını taşıyor.
Festivalin geleneksel Afiş Tasarım Yarışması’na bu yıl 297 kişi başvurdu. Festivalin web sitesinde yer alan bilgilere göre başvuruları, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Öğretim Görevlisi ve iletişim tasarımcısı Ömer Durmaz, çizer ve ressam Selçuk Demirel, grafik tasarımcı, araştırmacı ve sanatçı Yılmaz Aysan, Ankara Reklamcılar Derneği Asbaşkanı, SVStudios kurucusu Amaç Ukav ve Dünya KİV Başkanı İrfan Demirkol değerlendirdi.
Seçici kurul, ulusal ve uluslararası alanda çalışmalara sahip ödüllü tasarımcı ve illüstratör Necdet Yılmaz’ın tasarımını 32. Ankara Film Festivali’nin afişi olarak belirledi. Afiş Tasarım Yarışması’na başvuran ve jürinin ilk elemesinden geçip finale kalan 33 tasarımcı ise şöyle:
Abdurrahman Dal, Ahmet Cenk Oral, Bedirhan Demirel, Berat Namlı, Berk Baysal, Berkan Yenil, Carilla Karahan, Cemile Aladağ, Defne Kıran, Dürdane Taşoğlu, Ezgi Kurt, Gökhan Yeter, Gülşah Bayraktar, Hilal Merve Bilgen Güneş, Işılsu Canbulan, İlknur Ateş, İpek Arslan, İsmail Çelik, Mahsun Sancak, Necdet Yılmaz, Nurafer Enginler, Nurettin Karakeçi, Osman Selçuk Özdoğan, Ömer Çam, Öner Satıoğlu, Rukiye Yalnız, Tan Kanbay, Tekin Güreken, Ümit Berkup, Zeynep Yeşilmaden, Zülal Bakır.
Afişin teması “Kedi gibi dört ayak üstüne düşmek”
Yarışmayı kazanan Necdet Yılmaz, festival ekibine verdiği demeçte tasarladığı afişi şu sözlerle tanımladı:
“Deyim olarak konuşma dilinde de kullandığımız ‘kedi gibi dört ayak üstüne düşmek’, bilim insanlarını uzun süre uğraştıran bir fizik problemi oldu. Nasıl oluyordu da ters bırakılan bir kedi havada dönerek dört ayağı üzerine düşebiliyordu? Çıplak gözün algılayamadığı bu olayın cevabını Fransız bilim insanı Étienne-Jules Marey 1882’de geliştirdiği kronofotografik silah adını verdiği bir aletle verdi. Bu aslında saniyede 12 kare çekebilen bugünkü sinema kamerasının atasıydı. Marey, bu icadı ve araştırmasıyla sinematografinin öncülerinden biri olmakla kalmadı sanat dünyasını da etkiledi. 32. Ankara Film Festivali için yaptığım afiş tasarımında Marey’in bu çalışmasından esinlendim. Tabii ki bizimki Fransız değil renkli gözlü, sevimli bir sinefil Ankara kedisiydi. Düştüğü yer de izleyicileri festival boyunca başka dünyalara götüren bir sinema salonu.”
Alıntı: medyascope